tisdag 4 maj 2010

Konex


På tips från Anton och skolan gick jag på kulturcentret Konex för att, som jag trodde, lyssna på trumgruppen La bomba del Tiempo. Visade sigatt det i stället var gruppen La Grande. 17 musiker som leds av samme kille, Santiago Vazquez, som trumgruppen. En unik musikupplevelse visade det sig. Lät som en korsning av Cumbia, Fela Kuti, Bohusläns big Band, EGBA och någon slags elektromodernismo. Ibland corny men oftast jävligt cooking. Och att ha 17 musiker på scen som kör live är ju en otrolig lyx i dessa tider av eländiga förinspelade bakgrunder och datorloopar..







6 kommentarer:

  1. låter jättekul. jag vill också.

    SvaraRadera
  2. De kör den här grejen varje måndag under maj och juni så du har fortfarande chansen...

    SvaraRadera
  3. Jag testar att skriva en kommentar utan att vara inloggad på Google. Lena klagar på att det aldrig fungerar så jag måste kolla själv.

    SvaraRadera
  4. Ok. Jag kunde kommentera utan att vara inloggad.

    Alltså, för att kommentera och kunna skriva in det hemliga ordet
    Det finns ingen rullist men det funkar att "rulla" om man ser till att göra den rutan aktiv (gör ett klick inne i den) och rullar på mushjulet.

    SvaraRadera
  5. Yes, det är så jag gör hela tiden eftersom det inte fungerade att kommentera när jag var inloggad på Google :-)
    Man kan välja att skriva namn/webbadress om man inte vill vara anonym

    SvaraRadera
  6. Skumt... jag kommenterar ju min egen blogg hela tiden utan problem. Är alltid inloggad.

    SvaraRadera