söndag 2 maj 2010

Flytt

Idag har jag flyttat från hotellet till ett litet inackorderingsrum i en barrio som heter Caballito. Tar 17 minuter med subten att åka in till stan och kostar 17 pesos att taxi hem på natten. Huset är ett enfamiljs jättestort stadsradhus. Ingång direkt från gatan. Jag går vilse när jag skall leta mig upp till mitt rum. Jättestor takterass där jag slumrat idag i stekande sol. En värmebölja har svept in så det har varit upp emot 30 grader tror jag.

Var inne i centrum och såg gratiskonserten med Caetano Veloso. Mycket bra. Hans bossaversion av MJ's Billy Jean är så skön.  Sanslöst mycket folk (kanonväder som sagt), men förbandet (Tania Libertad) var tjatig,  tonsatt poesi.. Gick dit utsvulten och hade hoppats på att det skulle myllra av chorizo- och öl-försäljare på gatan när det var gratiskonsert - Men icke. Lyckades köpa två söta bullar av en gubbe. Folk har ju med sig sina mate-kit och verkar leva på det.
Sedan gjorde jag misstaget att gå till fots till jazzklubben Notorious. Låååångt. Att man inte lär sig att denna stad är större än Göteborg. Hursomhelst.. Där kördes det charmig triojazz (standards...). Åt Bondiolas och chokladmoussetårta så jag har undgått svältdöden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar