söndag 6 juni 2010

Klagomål

Det har inkommit ett klagomål på att min blogg inte sköts ordentligt. Att det inte skrivs en ny spirituell krönika varje dag. Att den håller på att bli obsololet (om detta nu verkligen är ett svenskt ord...?)

Jaha. Jag pluggar alltså. "Tenta" på måndag. Man vill ju gärna att det skall stå något imponerande i slutintyget.



Sedan äter jag stora köttbitar. Har blivit beroende av grillrestaurangerna i Mercado del Puerto. Köttet är makalöst! Kolla rökmolnen från grillarna!




Surfar lite på internet också. Att döma av GP så håller gangsterstaden Göteborg stilen. Skottlossning varje dag verkar det som. Jag kanske borde stanna här i lugna Montevideo och bli candombetrummis


.

4 kommentarer:

  1. Sådär ja :-)
    Inte varje dag nödvändigtvis men en vecka blir väl för långt. Du får tänka på oss som är kvar i gangsterstaden.
    Jo, obsolet är ett svenskt ord (nu har vi stavat fel en varsin gång på ordet :-)

    SvaraRadera
  2. Lars' stavning av detta fina ord var absolut roligast! Obsololet är ju snarare en stamning...
    Jag börjar nästan sörja över att vi inte tog Montevideo tillsammans istället för Buenos Aires - det verkar på nåt sätt mer människovänligt och sympatiskt. Från BsAs minns jag mest den hysteriska trafiken med alla helgalna bilförare.

    SvaraRadera
  3. Både obslelet och obsololet är väl mer snubblande över tangenterna. Man skriver ju oftast fort men fel :-)
    Att det stavades obsolet visste vi nog båda två (jag med säkerhet och förmodar att Björn visste det också trots att han var osäker på att det var ett svenskt ord :-)

    SvaraRadera
  4. Jojo, jag anade nog det...
    Obslelet lät annars som en sluddring...

    SvaraRadera