tisdag 8 juni 2010

Slutpluggat

Jag skall nog inte plugga spanska mer nu på ett tag. He logrado todos mis objectivos. Och mer därtill. Snackar spanska oförskämt bra med tanke på att jag i mars knappt kunde beställa en frukost i Caracas. Skall försöka läsa lite spanska böcker nu.. Har börjat med "El Juego Del Angel" av Carlos Ruiz Zafon. Lättläst mysteriebok typ Dan Brown. Verkar perfekt för min nivå. Förstår tillräckligt mycket för att fångas av intrigen. Har lånat den av min värdfru Marisa, men får väl skaffa ett eget exemplar när jag reser. Böcker är löjligt dyra här. En bok av Zafon kostar 720 pesos dvs 250 kr i bättre pocketutförande.

Gjorde mitt slutprov i skolan idag. Gick kanonbra. Firade tillsammans med min klasskamrat Anja nere på Mercado del Puerto.  I morgon skall jag först planera mitt fortsatta resande och på kvällen skall jag till Ruben och spela in mera latin-soca.






2 kommentarer:

  1. Grattis till betyget!

    SvaraRadera
  2. Bravissimo Björn!
    Nu förtjänar du verkligen skollov resten av resan.
    Och tänk att dom fick till Björn med prickar och allt i ditt fina diplom.

    SvaraRadera