onsdag 28 juli 2010

Hemåt

Efter en faktiskt ganska behaglig 13-timmars flygning från Singapore blir det 13 timmar på Heathrow för att vänta på Stockholmsflyget. Äter engelsk mat, läser spansk bok, fönstershoppar elektronik, tar några powernappar.

Om jag var irriterad på internet i Australien så är det i alla fall bättre än Heathrow Terminal 5. Här finns det inte ens något WiFi. Det finns ett litet antal terminaler som kostar ett pund för 10 minuter

Dyr engelsk frukost. Irriterande på att halva apelsinjosen bestod av isbitar. Sedan blir jag irriterad för att servicen inte ingår. Men visst: Personalen var mycket uppmärksam och snabb så drickssystemet hade avsedd verkan. Men det borde finnas bättre sätt.

Väntan på Heathrow går trots allt ganska fort och efter en händelselös flygning sitter jag nu i en tom hall på Arlanda. Här finns bra soffor så jag sträcker ut mig här. Ahhh… Gonatt!

PS. WiFi på Arlanda fungerar och kostar 49 kr/tim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar