onsdag 17 februari 2010

Ash Wednesday in POS

Nu har jag fatt igang sin email. Korde med fel password sa det blev fel hela tiden. Sitter alltsa pa internetkafeer sa det finns inte svenska bokstaver. Pa tobago fanns det WiFi pa hotellet sa dar anvande jag min egen dator med svenska tecken. Det kanske blir battre att strunta i aa, ae, oe som jag gor nu?

Karnevalen ar slut nu och Port of Spain kanns som en somnig smastad. Det bara sade poff. Igar korde hundra jattelika soundsystems med DJ's och liveband omkring. Ljudnivan fran en sadan langtradare ar som att sta framme vid hogtalarna pa en rockkonsert. Det ar flera tusen watt pa varje. Basen ar viktigast sa alla inalvor far bokstavligen en rejal massage. Anda ar det inte farligt hogt for det vassa mellanregistret ar de jatteduktiga pa att halla nere. Sadant klarar ju inte svenska ljudtekniker. Jamfor ljudkatastrofen Lisa Ekdal pa konserthuset Goteborg i hostas..
Ofta star det soundsystems pa ko langs gatan sa det kanske ar 50 meter mellan varje. Star man mitt emellan kan du tanka dig kakafonin. Men det ar skont..

Jag sprang runt och jagade live band men de blir tyvarr mer och mer sallsynta. Hittade i alla fall nagra stycken som jag foljde med langs deras vag. Det vore ju drommen att vara en socabassist pa en sadan.. :-)

Jag har kopt en kamera pa Tobago. En liten sot Nikon for 1500 kr. Den tar tyvarr inte lika bra bilder som Canonhelvetet gjorde... A andra sidan ar den valdigt liten.

Har nu en vecka kvar pa Trinidad utan att ha planerat speciellt. Tror jag bor ute i Barataria over helgen. Min rumskompis aker till Tobago fredag till lordag.

Sedan skall vi agna oss at ekoturism tror jag. Asa Wrights fagel reservat. Roda ibisar i Caroni trasket. Kanske ta en tur och kolla den vilda surfkusten. Bada pa Maracas Beach. Traffa Crazy och Brother Resistance...

Allt ar val. Jag ar frisk. Ingen forkylning. Har ar over trettiofyra grader men det blaser en skon bris hela tiden och ser man till att dricka och halla sig i skuggan ar det kanon skont. Jag gillat svettas och trivs i mina jeans, hehe. Dom ar en del av mig nu...

Hoppas semlan var god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar