söndag 7 februari 2010

Nothing to report

7 feb, söndag.

En loj helg. På lördagen var jag ganska utslagen efter fredagsnattens soca.  Inte så att jag var (speciellt) bakis utan helt enkelt för att jag inte kom hem förrän 04:30 på lördagsmorgonen..

Jag lovade ju mamma att skicka vykort men vykort verkar vara en vara som knappt säljs längre i dessa internet- och blogg-tider. Ännu värre är det med frimärken.  Någon därhemma får printa ut min blogg och ge till mamma, ok?

Idag sitter jag i skuggan på hotellrestaurangen och studerar. 

Har noggrant läst igenom Utrikespolitiska Institutets skrift om Peru. Nu skall jag plugga spanskaglosor.

Sitter alltså bara några meter från havet med dånande bränningar mot stranden. Pelikaner och fregattfåglar flaxar omkring ute över havet.  Pigeon Point och Buccoo Reefs bränningar ser  jag på andra sidan Store Bay. Med jämna mellanrum kommer Caribbean Airlines lilla Dash plan invispandes.


Tyvärr når inte WiFi:t hit så jag får väl knata in till rummet och kolla mejl snart.

3 kommentarer:

  1. åh, du är en sån festprisse papps!
    vad säger institutet om peru då?

    SvaraRadera
  2. Peru har väl haft typ alla problem som finns - diktatorer, populister, naturkatastrofer, råvaruberoende, knarkmaffia, maoistgerilla, klassklyftor.

    Har kanske blivit ekonomiskt bättre med senaste tidens höga råvarupriser. Verkar vara en demokrati för tillfället.

    SvaraRadera
  3. haha, halv fem på morgonen? du börjar bli som jag!

    SvaraRadera