lördag 27 februari 2010

Lång dag i Caracas (26 feb)

Idag har tio timmar fördrivits på Caracas flygplats enligt följande.

Jag har:

  1. Ställt klockan till Chavez-tid
    Han ligger trettio minuter snett
  2. Ätit frukost
    Desayuno Criollo betald med 15 US$ till okänd kurs.
  3. Pluggat Spanska
  4. Misslyckats med att hitta en internetanslutning.
    Inget WiFi. Inga internetcaéer. Verkar bara finnas inne i loungerna.
  5. Läst om Peru i South American Handbook
    Lima skall nog bli gott. Ser fram mot min första Ceviche. Skall bli spännande att testa Perus viner och musikklubbarna i Barranco.
  6. Ätit lunch
    En påse nöt och fruktmix från Trinidad
  7. Checkat in på flighten till Lima
    Ja… det höll mig sysselsatt några timmar. Transferdesken var en våning upp på andra sidan en säkerhetskontroll som jag fick passera ett antal gånger eftersom det aldrig fanns någon LAN-tjej på plats där uppe. Till slut lyckades jag hitta henne vid gaten till LANs Miamiflight.. Så nu är jag med… hoppas ryggsäcken kommer fram också… Den blev minsann incheckad hela vägen i Port of Spain.
  8. Ätit kvällsmat
    Hamburgare, två jättegoda venezuelapilsner och en dubbel espresso. 20 US$
  9. Inte frusit ihjäl
    Jag är sommarklädd.. inte klädd för luftkonditionering som är inställd på djupfryst. Hittade ett ställe vid gate 22 där luftkonditioneringen var lite svagare…


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar