torsdag 4 februari 2010

Road taxi

Hade köpt en sån där fin resadapter  på MAXI som skulle passa i alla världens vägguttag. Tyvärr hade jag inte kollat om min datorsladd passade i adaptern. Å det gjorde den inte… Fick åka in till Scarborough till en elektronikprylaffär. Åkte Road Taxi som kostar motsvarande 10 kr från Crown Point till Scarborough. Man får alltså dela med folk som hoppar på och av under vägen. Fick som tur var mycket hjälp av den första chaffisen som letade upp affärer och följde med in. Han fick extra betalt…

Fick hans kort och jag funderar med att använda honom för att komma till morgondagens socafête med Alison Hinds..

Har även bokat en tur ut på Bucco Reef och Nylon Pool i morgon. Hänger med några andra svenskar här på hotellet.

2 kommentarer:

  1. åh lilla papps! bra chaffis, bli kompis med honom, ååh socafete, vilket liv du lever! bra med svenskar är dom roliga?

    SvaraRadera
  2. Scarborough? Jag kan en sång om det stället. Trodde det låg i brittland. Jag vill också på socafête. själv så ska jag på indiefête i en båt gömt under en snödriva. Toppen.

    SvaraRadera