torsdag 11 februari 2010

Ingen garanti och ingen försäkring

Canons garanti verkar bara gälla i Europa (skall kolla lite till) och försäkringen täcker bara stölder och skador. Går kameran önder när du är ute och reser så är det bara att kölpa en ny för egna pengar. När du kommer hem får du den reparerad eller utbytt av Canon men då är det så dags och så sitter du där med två kameror. Här följer ett litet utdrag ur dagens chat med försäkringsbolaget (Europeiska).


 

 08:15  

 

Kameran bara tvärdog. Ett rent garantiärende hemma i Sverige.


 

 08:16  

 

Jag har vait i kontakt med Canonsupport och kollat, batterir, minneskort, allt och den förblir svart och stum.


 


 

 13:18  

 

Det du kan få ersättning för är sånt förkommer eller skadas genom stöld, skadegörelse, transport, trafikolycka, brand, läckage eller naturkatastrof. Alltså inte att de bara slutar fungera.


 

 13:19  

 

Men det verkar som du kan få ersättning från tillverkaren i a f


 

 08:21  

 

Canon ersätter mig men jag får det inte förrän jag är tillbaka i Sverige. Hade hoppats på att ni skulle täcka upp där emellan..


 

 13:22  

 

Som sagt kan vi inte ersätta för egendom som bara slutat fungera...tyvärr :(


 

 13:23  

 

Var det något mer du undrade över?


 

 08:23  

 

Men ok. Jag tror jag förstår... Det hade varit bättre om kameran dött på grund av stöld, skadegörelse, transport, trafikolycka, brand, läckage eller naturkatastrof.


 

 13:23  

 

just det


 

1 kommentar: