lördag 13 februari 2010

Soca Monarch

Wow...  En saan show! Toppenartister non stop hela natten kompade av ett fantastiskt liveband och framfoer allt ett otrooligt bra ljud. Johnny Q Sound i Port of Spain har antagligen en av vaerldens baesta ljudtekniker. Basen saa daer underbart, omtumlande fysisk, raett in i hela kroppen samtidigt som saangen var kristall. Precis exakt saa hoegt som det gaar utan att man behoever oeronproppar? Varfoer har vi inga ljudtekniker i Sverige som klarar att faa till det saa haer?

Kom i saeng 4:30...

Ljust nu paagaar Kiddies Carnival daer de smaa trinidadbarnens trumhinnor bankas till raett haardhet med hjaelp av gigantiska soundsystems paa lastbilar...

Ikvaell blir det Kalypso Revue.

3 kommentarer:

  1. haha, du är en sån nörd! (vilket är en bra grej, jag har kommit på att jag vill bli mer nördig också. jag ska bli skitbra på nånting, vet inte vad bara.)

    hygg dej!

    SvaraRadera
  2. Haha, åh, så hade jag också velat bli uppfostrad. (Fast det kanske jag blev, när jag tänker efter..?)

    SvaraRadera
  3. Molls.. Det blev du inte... I sverige har barn stora horselskydd. Det ar antagligen darfor alla i Sverige har tinnitus. Sana tramssjukdomar finns inte har.
    A andra sidan har svenska ljudtekniker som sagt inte lart sig hur man mixar hogt och snyggt med mycket bas. Svenska konserter ar ju ofta ett skarande inferno av mellanregister. Antagligen beror det pa att de som blir ljudtekniker i Sverige ar gamla misslyckade metal-gitarrister hela hogen... Jag blir upprord nar jag tanker pa hur mycket daligt ljud jag hort i Sverige...

    SvaraRadera