lördag 20 mars 2010

Resort

Det visade sig att jag har hamnat på en resort här i Tarapoto. Lever alltså lyxliv med pool och tillhörande poolbar. Verkligt skönt. Har ju inte haft riktig semester sedan Tobago. Skall bo här tre nätter och sedan flyg tillbaka till Lima. Det blir kanske inte så mycket att blogga om härifrån. Det är visserligen Cumbia-konsert i stan i morgon med "Bröderna Yaipén" men jag tror jag avstår. Kolla in deras videos på YouTube.

Har åkt mototaxi för första gången i mitt liv när jag skulle ta mig från bussen till hotellet. Lika kul som det ser ut fast säkerhet skall vi väl inte tala om. De går iofs inte speciellt fort.

1 kommentar:

  1. Med backpackermått är det givetvis dyrt men jämfört med vad ett sånt här ställe skulle kosta på en annan plats än Tarapoto, så är det superbilligt.
    En speciell charm, som gäller hela Tarapoto, är att strömmen går några gånger om dan. Ikväll gick strömmen just när jag fått min Pisco Sour och så otroligt mysigt det blev, med strålande stjärnhimmel och en begynnande halvmåne.

    SvaraRadera