lördag 27 mars 2010

Testar att bo på ett hostal i La Paz.

26 mars, klockan 21:32:

Kom fram till La Paz vid lunchtid. Jag hängde med Matthias från Tyskland som skulle köpa gitarr i La Paz. Spännande tyckte jag. Han skulle bo på Loki och jag tyckte väl det lät som en spännande idé att prova på hur livet är på ett backpacker-hostal. Loki var fullt så vi gick runt hörnet till Wild Rover.

Så nu provar jag på livet i ett backpacker-hostal. Herregud ett sånt fylleslag. Känns väl mera som en pub med sovsalar. Det är billigt att bo här (50 kr natten) men folk betalar genom att supa. Man får en armbindel med sitt sängnummer. Denna armbindel använder man sedan till att handla i baren, och det är just vad ungdomarna gör. Jag bävar inför denna natt. I morgon får jag byta till ett bättre boende.

Dessutom fungerar inte det trådlösa nätet. Personalen säger att det beror på att jag har Windows Vista. Jaha… Har inga andra det då?

Har i alla fall haft en kul rundvandring på La Paz marknadsgator. Och Matthias köpte en gitarr och en massa annat. Själv köpte jag ingenting.


 

27 mars, klockan 08:44:

Summering dagen efter. Förutom att internet inte fungerade och att det festades till klockan två så fanns det ingen ventilation i sovsalen där vi var sex personer. Detta var droppen. Jag tog en tidig dusch och gick ut i La Paz gryningen för att hitta ett annat boende. Så nu har jag ett eget rum på Hotel Copacabana med fungerande internet till samma pris som bluffgänget på Wild Rover lurar av ungdomarna… Nu skall jag bara släpa över mitt bagage och sedan blir det till att leta tågbiljett söderut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar